Introduktion

Nu när jag ändå är igång så är det kanske en bra idè att presentera mig själv, jag sitter ändå mest och tar det lungt för tillfället. Inte för att jag tror att någon kommer se det här nu, men det känns som fel att börja något utan en presentation. Skolan har gjort sitt avtryck.

 Jag heter iallafall Linda och går nu sista året på en naturvetenskaplig linje med entreprenörsinriktning på Åva Gymnasium. Det betyder kort att jag har pluggat en klassisk naturlinje men att jag även har läst ämnen som praktisk marknadsföring, Organisation och Ledarskap, Företagsekonomi och Ung företagsamhet. Och det är just den sist nämda kursen som har fått mig att starta den här bloggen.
 För dig som inte vet är Ung företagsamhet en stor och växande organisation som arbetar för att engagera fler Unga att starta företag genom att låta unga starta företag genom skolan. Jag och 6 kompisar och tillsammans sen i höstas drivt ett företag som heter Hands on Fire, och det här har varit ett otroligt år. Jag har själv blivit väldigt inspirerad ocih intresserad av företagsamhet och har flera företagsidder jag skulle vilja dra igång redan imorgon.
Det är helt enkelt det som den här bloggen kommer handla om, mig som Ung entreprenör. Jag tänkte skriva om hur det går, hur jag genomför saker och förhoppningsvis och mina framgångar. Tankar som går igenom mitt huvud är att det skulle vara extremt kul att genom bloggen träffa andra Unga som driver företag, utbyta idèer, kanske ordna klubbar, träffar och semenarier. VI får se helt enkelt hur det går.

 Jag kan väll snabbt nämna att förutom entreprenöskap så är jag också väldigt idrottsintresserad, musikintresserad, matintresserad, modeintresserad...Listen kan göras lång. Jag skulle sammanfatta mig som en väldigt positiv och framförallt nyfiken person som har väldigt lätt att starta upp saker, men kanske lite sämre på att även avsluta dem.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0