Jaha

Att jag har en blogg, ja då kan man säga att de lyckades med föreläsningen i morse. Jag är inte riktigt säker på vad jag förväntar mig att få ut av det här. 
 Man skulle kunna säga att jag har varit lite anti-bloggar. Jag läser ändå några styckten; bland annat Garance dore och Columbine smile, men just vardagsbloggarna har jag aldrig riktigt förstått. Jag har nog fler gånger till och med varit väldigt kritisk till dem när de har varit samtalsämen på fester och liknande. Så att jag sitter här just nu känns nästan lite skrattretande.
Anledningen till att jag trotts allt sitter här är en föreläsning jag var på i morse. Jag och mitt UF företag Hands on Fire har nu avslutat Våga vara Egen-mässan här i Stockholm, och imorse hade Berghs School of Communication en föreläsning om morgondagens medier. Den var otroligt inspirerande och fick mig att verkligen tänka till. Även fast de inte pratade om några nyheter så la de fram dem på ett så engagerat sätt och de fick mig att tänka "Det här är ju självklart, varför har jag inte tänkt på det här tidigare?".
Kortfattat kan jag säga att de fick mig att helt ändra inställning till bloggar. Jag kan väll säga att jag inte har ändrat inställning helt, enligt mig vore det bättre om vissa bloggar försvann, men jag ser på bloggar på ett nytt sätt. 
 Efter föreläsningen fick jag en sån otrolig drivkraft att jag borde skriva om hur det är att vara Ung och företagare. Jag vet inte riktigt varför, men de känns som att det skulle vara kul både för mig att få höra vad andra tycker, och kanske kan andra få inspiration av mig.
Nu när jag ändå har skrivit ett blogginlägg så antar jag att jag lika gärna kan köra, så ser vi hur det går.

Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0