Kommunikativa Kalle

Jag älskar tester, och då menar jag verkligen älskar. Jag kan utan problem spendera timmtals på nätet och bara fylla i massor av onödiga tester, och roligast är det när svaren blir helt fel.
 Så nu imorse när jag gick in på msn så var jag ju bara tvungen att klicka på headern som frågade vilket jobb som passade mig. Shit vad spännande tänkte jag! Hoppas de säger att jag passar bäst på ett äldreboende så att jag kan få ett riktigt skratt.
 Sagt och gjort så fyllde jag i alla 35 frågor som handlade om mina intressen, och jag svarade faktiskt ärligt. Men till min förvåning blev väll svaret helt fel?

Du Blev Kommunikativa Kalle:
Brinner du för kommunikation av alla de slag? Du gillar marknadsföring och vill arbeta strategiskt och du vill förstå samband av hur olika faktorer påverkar varandra? Kanske är du en hejare på att skriva kommunikativa texter och får lätt ut ditt budskap bland andra. Då ska du arbeta inom kommunikationsområdet!

Nedan följer ett urval av yrken och utbildningar som kan passa dig!

Information, IT och media - foto, film, tv, radio och journalistik
Marknadsföring
Kommunikation, information och PR
Språk

CHokerande nog hamnade Tekniska Teo, Naturnära Nora och Vårdande Viktoria längst ner...


Om du också känner för att ta reda på om du har rätt jobb: Gå in här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0