Men är det inte du..?

Det här inlägget tänkte jag ägna åt en kille som heter Benjamin Kainz. Du behöver inte sluta andas, det kommer inte vara en kärleksförklaring. Det är hans företag jag kommer prata om.
 I tisdags var jag på en debatt om Unga entreprenörer, och Benjamin var en av deltagarna. Debatten var jätte intressant, men den får vi ta vid ett senare tillfälle. Vid presentationen presenterade han sig som student vid Handelshögskolan här i Stockholm och en av grundarna till ett företag som anställer Unga för att hjälpa äldre inom äldreomsorgen. När jag hörde det så hajjade jag till. För två veckor sen så läste jag nämligen en artikel i SvD om en kille som pluggade på Handels och som startat precis ett sånt här företag, men den killen hette Inte Benjamin och bilden i tidningen liknade inte den kille som stod framför mig.  Jag grubblade vidare på det här en stund, men under debatten så glömde jag bort det.
 Det var inte förräns senare när jag stod i min monter som jag kom att tänka på det igen, för då gick nämligen han och en kompis förbi! Så jag var bara tvungen att fråga honom om det här, och då kom vi fram till att han och den här killen ( som för övrigt heter Arvid) är kompanjoer tillsammans med en tredje som heter Oscar. Mysteriet löst!

 Anledningen till att jag känner för att berätta den här något lama historien är aför att jag tycker att deras företag är riktigt coolt. Det är en enkel idè som ger jobb till Unga och en ökad livskvalite till äldre. Genialt helt enkelt. SCR är något jag själv är riktigt intresserad av och tycker verkligen det skall premieras.

 Gå in och läs mer om det här prisbelönta företaget på deras hemsida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0